Suhdetoiminta on yksi markkinointiviestinnän muodoista, jonka ensisijainen tavoite on olla yhteydessä kunkin tahon sidosryhmiin. PR-palvelun avulla voi luoda mielikuvia sekä tiedottaa eri sidosryhmiä tärkeistä toimintaan liittyvistä uudistuksista, muutoksista tai ajankohtaisista asioista.
Toisin kuin tavanomaisessa, usein nopeita tuloksia tavoittelevassa markkinoinnissa, oikeaoppinen PR vaikuttaa eri sidosryhmien ja niiden kohdeyleisöjen mielikuviin pitkällä aikavälillä. Suhdetoiminta auttaa luomaan tietynlaista tendenssiä käyttäytymisen, suhtautumisen sekä vaikuttamisen osalta mm. kuluttaja- ja yritysasiakkaiden tavoittelussa erilaisin työkaluin. PR-toimintaan kuuluu tämän vuoksi usein eräänlainen piilomainonta, jolla ohjataan huomiota haluttuihin asioihin laajan yleisön tavoittelussa. Erilaisten tapahtumien järjestäminen, yhteistyö kuhunkin aihealueeseen erikoistuneen lehdistön ja muun median kanssa, bränditietoisuuden kasvattaminen valmiiksi tunnettujen tahojen avulla sekä kriisinhallintaan liittyvä viestintä kuuluvat onnistuneen PR-strategian kokonaisuuteen.
Suhdetoiminta ei ole suoranaisesti tavanomaista tuotteiden tai palvelujen markkinointia, joskin nämä kaksi voidaan tarvittaessa virittää toistensa tueksi erillisen markkinointisuunnitelman avulla. Ota rohkeasti yhteyttä, jos haluat kuulla lisää PR-palvelumme tuomista mahdollisuuksista Suomessa ja ulkomailla. PR-palvelumme toimii suomeksi, englanniksi ja venäjäksi.